
La Plateforme réunionnaise transmet au chef de l’Etat un nouveau manifeste
23 avrilAu cours d’un entretien dans la soirée du 22 avrils entre le Président de la République, Emmanuel Macron et la maire de Saint-Denis, Éricka (…)
Zistwar Tikok, par Christian Fontaine… zistwar an kréol dann Témoignages
8 octob 2024, sanm
Tikok la lèv bonèr, so matin la. Li la dégaz vitman po alé lékol. La fré té i lèv déor. Li la mèt
palto Zanlik po rod manzé lapin, avan binyé. Son min té zonn forstan ras zerb pikpik ek
kolkol. Son métrès, sakéstan, té i dispit apré li, akoz son zong té krouté. Li lavé ont. Tazantan,
kan li té fine graté, donn manzé bèf… tousa, li té i pren koton mai son monmon té i anserv po
lav linz ansanm, lité i frot son po, téfé ni roz konm sad son métrès. Po asèv la dès, marmay
lékol té i ravaz ali : « Tigri, Tigri ! » osinonsa « oté, gardyin volkan ! » akoz son figir té plin
kodinn. Son sové té i flanm dofé povréman.
Son métrès té i yinù ali, akoz li té aprann byin. Li té giny pa pa ogard lo zoli ti min apo ékri si
tablo-la ! Son kaz napwin personn navé in po konmsa ! Li té mazine son zong plin la tér, son
dwadpyé té i giny koudkony dann ros, dann siko kann, tousala… kan li té kalkil sa, son kolèr
té i mont.
Pokwé son min té pa prop konm té i fo ? Trozour, li té po lav son zong, son gramoun la kri ali
po rod zakasi po koson. Kwé ou vé li fé ? Li té i konpran pa…
Christian Fontaine
Au cours d’un entretien dans la soirée du 22 avrils entre le Président de la République, Emmanuel Macron et la maire de Saint-Denis, Éricka (…)
Le Haut Conseil de la famille, de l’enfance et de l’âge est revenu dans une note sur la période inflationniste 2021-2025 et ses effets sur le (…)
Promié tan, la kaz bann Biganbé navé dé piès minm parèy sad bann Maksimin, soman té kouvèr an tol. Malérèzman, siklone 48 la ni, la lèv lo ti (…)
En visite à La Réunion, le président de la République a échangé avec le monde agricole, durement affecté par le cyclone Garance qui a suivi un (…)
Mézami l’ariv amwin dann mon éskolarité kotoiye bann marmaye néna bone tète. Mi rapèl inn téi konpran toute pli vite lé z’ote, téi rotien toute (…)
Selon le ministre de la Santé, Yannick Neuder, "autour de 120.000" personnes pourraient avoir été contaminées par le chikungunya, maladie (…)
« Ça fait plus de quinze ans que la fonction publique est au pain sec et à l’eau » a estimé le président de la fédération services publics de la (…)
Mézami dopi somenn passé i anparl bonpé bann péshèr artizanal pars lo ministress responsab de sa lété d’passaz shé nou é bien antandi téi i pé pa (…)
« Depuis le début de l’année, six décès [...]chez des personnes de plus 70 ans porteuses de comorbidités ont été classés comme liés au chikungunya (…)
Kossa i lé sa d’apré zot ? Oussa i trouv in n’afèr konmsa ? Fransh vérité sa sé in n’afèr i roprézante bien in fèye vakoa. Zot i trouv pa ?Avèk in (…)
Le Premier président de la Cour des comptes, a menacé mercredi de refuser de certifier les comptes de l’État. « Les réserves formulées par la Cour (…)
Le président de la Cour des comptes et du Haut conseil des finances publiques, Pierre Moscovici, a mit en garde contre des prévisions trop (…)